Shoot-out 2016

Shoot-Out lørdag på New Course

Efter klubmesterskaberne plejer vi at spille en Shoot-out match med de ti bedste spillere og selv om det blev lidt senere i år end normalt, var vejret fantastisk. Der var afbud i sidste øjeblik, så der var kun ni spillere til start: Kim Westh – Jan Pelsen – Tonny Rønne – Torben Danielsen – Birthe Skov – Ruth Gjerding – Klaus Juhl – Jan Åkerlund – Allan Juhl.

Torben Danielsen og Jan Pelsen

Første hul var hul 1 på New Course, hvor Birthe Skov og Jan Åkerlund brugte 5 slag og måtte i omspil. Et kort pitch, hvor Jan Åkerlund var lidt længere fra hullet og dermed ude.
På andet hul fra tee 2 til green 8 var fire spillere lige med tre slag og her slog Birthe Skov sit bunkerslag alt for langt og så var hun ude. 3. hul var hul 2 fra backtee og selv om Kim Westh var eneste mand, der var tæt på green i to, kom han i omspil med Klaus og Allan Juhl, som begge chippede lidt tættere på i deres forsøg over bunkeren. På 4. hul fra tee 3 til green 6, kom alle godt fra tee og alle var tæt på green i to. Det betød at Jan Pelsen, Allan Juhl, Klaus Juhl og Ruth Gjerding skulle putte om at gå videre, og her blev Ruths put lidt for kort, og så var det slut for hende. På 5. hul som blev spillet fra 120 meters mærket på fairway 6 til 3. green var Klaus Juhl og Jan Pelsen i problemer og begge brugte fem slag. I omspillet chippede Jan Pelsen lidt kort, men Klaus Juhls forsøg var også lige kort nok, og ramte Jans bold, og trillede lidt til højre og var en anelse længere væk fra hullet end Jans bold efter genplacering. På næste hul fra backtee på hul 4 til green 5 slog både Jan Pelsen og Allan Juhl i hazard og chippede lidt for langt ind i tre slag, hvor de efterfølgende treputtede. I omspillet som var et langt picth slag over bunkeren, var Allan længst fra og færdig. På næstsidste hul var Tonny Rønne, Jan Pelsen og Torben Danielsen alle på green i tre slag. Kun Torben formåede at putte i hul. Tonny Rønne slog lidt for kort fra grøftekanten i omspillet og missede green, mens Jan Pelsen var klar til finalen, da han slog ind til en meter fra hullet. Sidste hul var fra Fairway 7 og helt frem til green 8. Et par-5 hul med out både i højre, venstre og mellem green 7 og green 8, så der var nok af mulighed for ulykker og den ellers så sikkert spillende Torben Danielsen kiksede to udslag, der begge endte out i højre, kunne Jan Pelsen tillade sig at hooke et monsterdrive out i venstre side og alligevel vinde shoot-outen da de to spillere efterfølgende fulgtes ad frem til putningen, hvor Torben Danielsen opgav, da hans første put ikke gik i og Jan dermed havde tre put for at vinde.

Deltagere og tilskuere havde mulighed for at gætte hvem der ville vinde shoot-outen og tre havde gættet på Jan Pelsen, Det var Max Jensen, Mette Jensen og Kim Westh.