Det Gamle Posthus i Rønne

Det Gamle Posthus i Rønne og Hovedvagtens Spisehuz var sponsor for matchen den 5. august
Resultatliste
Sammen med dagens match blev Bornholmsmesterskabet i slagspil afgjort. Resultater

Lørdag den 5. august afviklede Nordbornholms Golfklub sponsormatch med 68 deltagere på Old Course. Det var samtidig finalen i BM.

Der var fire rækker, to damerækker og to herrerækker. I Dame B vandt Hanne Lundgaard fra Bornholms Golf Klub med 40 point foran Claudia Holmen fra Nivå Golf Klub med 36 point. Nummer tre blev Lone Funch Pedersen med 34 point. I Herrer B vandt Rolf Laugesen med 36 point foran Jan Steinlein med 35 point. Benny Knudsen fik 34 point på tredjepladsen.
Dame A rækken spillede slagspil og her var Helle Nygaard Hansen bedst med 72 nettoslag foran Birthe Skov med 73 slag. Nummer tre blev Bettina K. West med 74 slag. I Herre A rækken vandt Mark Pedersen med 69 slag foran Henrik Friis med 70 slag. Nummer tre blev Peter Møller Hansen med 71 slag.

Tættest på hul 6 i to slag kom Henrik Vang 0,68 m og Mette Munch Mikkelsen 1,34 m.
Tættest på per-3 hullerne: På hul 2 kom Jesper Skov 1,73 m fra, Anette Wind 2,51 m.
På hul 4 var Kim Westh 3,07 m fra og Sylle Ulderup Hansen var 2,64 m fra.

Turneringsleder Benny Knudsen overrækker flaske og badge til Ruth Gjerding for det gode 6-jern slag på hul 13

På hul 13 kom Ruth Gjerding i hul på udslaget!! og Allan Juhl var 2,24 m fra hullet. Endelig var Kenneth Knudsen 2, 94 m fra på hul 15, mens Claudia Holmen var 5,92 fra flaget.

På hul 17 slog Peter Møller Hansen det længste drive, mens det var Sylle Ulderup Hansen hos damerne der slog længst.

De mange præmietagere ved dagens sponsormatch
Peter Møller Hansen og Rikke Louise Høy Falsner bornholmsmestre 2023 – Se mere her