Fadder

Mobiltelefon

Din e-mail

Ønsker og muligheder

Mandag den 29. april 2024 begynder årets golfskoledeltagere på mandagsgolf på New Course, så fra da af og til begynderforløbet er afsluttet ultimo juni, har vi brug for en del hjælpere til at afvikle matchen og gå med i boldene med nybegynderne.
    Vi tilstræber at seneste mødetid er kl.: 16.15, så der er tid til at registrere deltagerne, udfylde scorekort og bevæge sig ud til start-tee, så matchen kan starte senest 17.00
    Der er også behov for, at golfskoledeltagerne får spillet Old Course – gerne inden slutning af juni måned.
    Eventuelle interesserede klubmedlemmer må meget kontakte Ruth Gjerding (begynder@nbgk.dk), så vi kan sikre den bedst mulige start for vores begyndere.
    Som hjælper er man ikke forpligtiget til at deltage hver mandag, men kan naturligvis nøjes med at deltage, når man har mulighed for det.
    Alle skal senest være inde kl. 20:30.
    Begynderne starter fra gul afstandsmarkering (150 m) med 2 ekstra slag, men følger i øvrigt den almindelige vej rundt på banen som ved kanonstart.

Som hjælper til mandagsgolf HCP +36, skal man vejlede spillerne i:

• Udfyldelse af scorekort
    • Golfregler
    • Spilhastighed
    • Placering af bag
    • Opsamling af bold når maks. antal slag er nået.
    • En vigtig ting er også at lære begynderne at være markør, samtidig med at de fører egne scores.

Man skal altså ikke lære begynderne at spille golf. Det overlader vi trygt til Gary.

Det er ikke så let som det ser ud

Godt sving, flot stil, glimrende, og prøv så at ramme bolden næste gang!