Bornholms Brand – Parmesterskab i Greensome 2021

Søndag den 10. oktober spillede Nordbornholms Golfklub tredje afdeling af BM i greensome. Det var en selvstændig turnering med 112 tilmeldte spillere, fordelt på 56 hold i to rækker. Heraf var der 30 hold, som havde spillet de to første turneringer og som derfor også deltog i det samlede kamp om mesterskabet over tre runder. Bonholms Brandforsikringsselskab var igen sponsor for turneringen og også for det samlede mesterskab.

Alle præmietagere ved finaleturneringen i Rø på Old Course

Dagens vindere i A-rækken blev Ragnar Hardarsson og Steinberg Hardersson fra Gudhjem GK med 42 point foran Tony O´Neill og Hans Erik Holm fra Nordbornholms Golf Klub med 38 point. Tredjepladsen gik til Orla Jacobsen og Jørn Johansen med 37 point. Nummer fire blev Ruth Gjerding og Britta Roerslev også med 37 point.

I B-rækken vandt Thomas Nymark og Henrik Pedersen med 40 point foran Karina Skov Knudsen og Kenneth Knudsen med 38 point. Samme pointscorer fik Jesper Stoltz Nielsen og Poul-Henning Jensen på tredjepladsen. Erik Olsen og Magnus Beyer Møller fra Nexø Golf Klub blev nummer fire med 37 point.

Tættest på hul 4 kom Jan Hjorth Hansen med 4,24 m og Hans Pedersen med 2,47 m. På hul 13 kom Lina Størup 2,30 m fra og Michael Kock Mortensen var kun 85 cm fra hullet og de kunne alle, sammen med deres makkere, modtage forfriskninger i form af vin skænket af Bornholms Brand.

Jan Hjorth Hansen og Jan Åkerlund nye greensome mestre

I den overordnede turnering med 14 hold i A-rækken vandt de to rønnespillere Jan Hjorth Hansen og Jan Åkerlund med 104 point. De vandt både i Nexø og Rønne, men kom lidt i vanskeligheder i Rø, men dog ikke mere end at de holdt de øvrige bag sig. Nummer to blev Ruth Gjerding og Britta Roerslev fra Nordbornholm med 99 point, efter en god sidste runde med 37 point. På tredjepladsen kom Pia Lysegaard og Gerner B. Espersen fra Nexø også med 99 point.

Der var også tæt kamp i B-rækken om mesterskabet, hvor 16 hold var med i alle tre turneringer. Thomas Nymark og Henrik Pedersen fra Nordbornholm trak med 40 point det længste strå og vandt med samlet 114 point foran Nexøspillerne Erik Olsen og Magnus Beyer Møller, der fik 37 point i finalen og 112 point i alt. Sidste præmie gik til Finn Olsen og Jens-Erik Pedersen også fra Nexø med samlet 108 point.

Efterårsvejret var fantastisk men banerne har de tre uger været tunge og fugtige, det er ved at være sidst på sæsonen og de næste par uger holder de tre klubber afslutningsturneringer og så er sæsonen helt færdig for i år.

Samlet stilling herSe alle resultater her

Bornholms Brand 1. afdeling i Nexø.
Bornholms Brand 2. afdeling i Rønne.