GolfTyskland.dk – NordicGolfer.com

NBGK afviklede søndag den 21. juli GolfTyskland.dk Trophy 2024 på Old Course, som var 5. afd. i Nordicgolfers.com Serien. GolfTyskland.dk Trophy 2024 blev spillet som parmatch fourball “Bestball” med 7/8 hcp. Vinderne kvalificerer sig til finalespil med ophold på hotel mv. i Tyskland sammen med syv andre vinderpar fra andre turneringer på andre baner i løbet af sommeren.
Dagens bedste hold, og vindere af finalepladsen, blev Randi Hæstrup og Mathias Lund Bonne med ikke mindre end 53 point. En helt uhørt høj scorer, som blev til ikke mindst af Randi Hæstrups 44 point. 8-10 slag bedre end handicap.
Nummer to blev Kim Westh og Ole Rømer med 47 point og en bestball bruttoscorer på 65 slag.
På tredjepladsen kom Simon Hauge og Jesper Hansen, også med 47 point, foran Alexandra Bille Brahe og Andreas Bille Brahe ligeledes med 47 point. Nummer fire blev Lone F. Pedersen og Svend Erik Hansen med 46 point. Sidste præmie gik til Finn Ole Andersen og Thomas Nymark med 43 point.
Der var flere sponsorer til at supplere den flotte førstepræmie og det var ECCO sko, Loius Nielsen samt Proshoppen i Rø.
Tættest på hul 4 kom Ole Rømer med 1,69 m og på hul 13 havde en eller anden greenfee klaphat ødelagt den udfordring ved at skrive sit navn og en afstand fra hullet som ingen i matchen kunne komme tættere på. Temmelig dumt og ubetænksomt, men så blev forfriskningerne fra Svaneke Bryghus uddelt som klappepræmie.
Resultatlisten er her.

Mathias Lund Bonne og Randi Hæstrup vandt GolfTyskland.dk matchen med 53 point