Parmesterskabet i Rø

Præmietagere ved årets parmesterskab i Rø

1. afdeling på Old Course spillet den 27. september

Søndag afviklede man første afdeling af ØSTKRAFT Parmesterskaberne 2015 på Old Course i Rø med 96 spillere på 48 hold i to rækker. Spillerne fik fantastiske betingelser i det pragtfulde sensommervejr og der blev også scoret flot af de bedste hold. Der blev spillet greensome stableford, hvor begge spillere slår ud på hvert hul, og holdet vælger så den ene bold og man skiftes til at slå derfra.
A-rækken med 26 hold blev domineret af hold fra NBGK og Nexø. Kim Westh og Mogens Andersen fra Nordbornholms Golf Klub vandt med 44 point foran Birgitte og Michael Howardsen også fra Nordbornholms Golf Klub med 40 point. Nummer tre blev Marianne Olsen og Bent Nielsen fra Nexø Golf Klub med 39 point. Svend-Erik Hansen og Lone Funch Pedersen fra Nordbornholms Golf Klub blev nummer fire ligeledes med 39 point. Femtepladsen gik til klubkammeraterne Kenneth Knudsen og Ivan Stenfeldt Hansen også med 39 point. Endelig fik de to Nexø-hold Henrik P. Vang og Gitte Korup Vang og Esther og Keld A. Nielsen 38 point på sjette og syvendepladsen.
I B-rækken med 22 hold dominerede BGK-holdene. Vinder blev Palle og Michael Dahl Pedersen fra Bornholms Golf Klub med 42 point  foran klubkammeraterne Jan Hjorth Hansen og Charlotte Nilsson med 40 point. Nummer tre blev Kim Thurmann og Per Miller Lund ligeledes fra Bornholms Golf Klub med 39 point foran Bjarne Thomsen og Gurli Gewecke fra Køge Golf Klub med 38 point. Birthe Kure og Kenny Kofoed fra BGK og NBGK fik 37 point på femtepladsen. Så var der ikke mindre end seks hold med 36 point og her gik sjette og syvendepladsen til Gilbert og Tina Espersen fra Nexø Golf Klub samt Helle Nygaard Hansen og Elsebeth Pedersen fra Bornholms Golf Klub.
Næste søndag forsættes med 2. afdeling i Rønne, og kun de hold der spiller med i alle tre afdelinger med samme makker, kan komme i betragtning til det overordnede mesterskab i greensome, der afsluttes i Nexø den 11. oktober.