Julematch 2021

Spil til de store huller gav høje scorer
Lørdag spillede man julematch i Rø med 27 deltagere, der var delt op i to rækker, hvor Nordbornholms Røgeri sponsorerede laksesider til de bedste spillere i hver række. Der blev spillet en såkaldt snorrematch stableford over 9 huller, og så var der glögg og æbleskiver til alle efter spillet. Det er hygge og en god anledning til at ønske hinanden god jul og så var der også åbent i klubbens shop, så det kunne købes julegaver.
Vejret er jo altid noget af en lodtrækning her i december. Nogle år er der sne og frost, så der skal spilles med farvede bolde, og nogle år, som i år, er det så vådt at vaders er påkrævet. Det afskrækker dog ikke de deltagende spillere, som er i alderen 17-92 år.
Det våde føre gjorde at man undlod at spille til til de rigtige greens, men spillede til vinterhuller, som er lidt større end de normale huller og placeret lidt uden for greens. Det gør det lidt lettere og da alle deltagere i en snorrematch får en pind på ca. en meter med på turen, der kan bruges 9 gange i stedet for et slag, blev der scoret godt.
I A-rækken vandt Joe Green Hansen med 33 point foran Svend Erik Hansen med 32 point.Orla Jacobsen fik også 32 point på tredjepladsen mens Jan Hjorth Hansen fik 30 point på fjerdepladsen. I B-rækken vandt Thomas Nymark med 32 point. Kai Munch fik 30 point på andenpladsen, mens Ejvind Nørregaard og Rolf Laugesen fik hver 29 point på tredje og fjerdepladsen.

Joe Green Hansen, Orla Jacobsen, Jan Hjorth Hansen og Svend Erik Hansen
Thomas Nymark, Kai Munch, Ejvind Nørregaard og Rolf Laugesen