Spørgsmål og svar

Diverse spørgsmål og svar

Må man tage venner med til træning?
Ja – det må man! Men vi har indført at introduktionsdag, KUN er den første træningsdag hver måned.

Må man prøve inden man melder sig ind?
Ja – selvfølgelig må man det! Man er velkommen til at komme til 2-3 træninger/uger uden at melde sig ind i klubben, for at se om det er noget af interesse.

Hvad koster det at gå til juniorgolf?
Selve det at gå til juniorgolf koster ikke noget. Men ønsker man at gå fast til golf, skal man melde sig ind i klubben. Det koster kun 900 for en sæson. Man bliver opkrævet i 2 rater af 450,-. Dette beløb gælder spil på både Old Course og New Course, samt begge par 3 baner. Det inkluderer fri brug af bolde på driving range. Her får man en boldnøgle.

Bemærk at der gælder specielle regler for spil på de store baner for unge under 14 år.

Jeg / mit barn spiller kun på par-3 banen – er det så ikke billigere?
Nej det er der ikke, prisen er ens for alle juniorer.

Hvornår er man junior?
Det starter når man er klar til at modtage instruktioner i en gruppe. Og kunne være til træning i ½-1 time uden at kræve ekstraordinær opmærksomhed. De fleste børn er klar til dette i en alder af 7 år. Jo yngre barnet er, jo vigtigere er det at forældrene evt. er deltagende til træningen. Det er suverænt juniorudvalget, der afgør om et barn er moden nok til at deltage i træningen.

Og så skal man være under 19 år – altså ca. 7-18 år.