Arkiv 2022

Tirsdag den 27. september havde damerne sæsonafslutning. Vejrudsigten lovede ikke for godt, men det blev stort set kun til stille regn turen igennem. Heldigvis åbnede himlen sig først, efter at vi kom ind.

Vi spillede Mexican Scramble på for-ni, og der var tre hold på førstepladsen med 44 slag. Derfor måtte vi se på de sidste tre huller for at finde førstepladsen og helt tilbage til hul 5 for at finde andenpladsen:

1 – Birthe, Anne og Karen Margrethe
2 – Ruth, Mette og Birgitte
3 – Bettina, Jytte og Ulla

Årets resultater:
Eclectic – netto
1 – Kirsten Steenberg 43
2 – Jane Jakobsen 45 (hcp. 29,8)
3 – Mette Bloch 45 ( hcp. 32,1)

Eclectic – brutto
1 – Birthe Skov 69
1 – Ruth Gjerding 69
3 – Mie Juhl 71
3 – Sylle Ullerup H. 71

Matchpoint
1 – Mette Jensen 16
2 – Britta Roerslev 14
3 – Bendi Hansen 13

Bedste putter blev Lone F. Pedersen med 26 put

Bedste runde – slag
Birthe Skov 86
Bedste runde – point
Susanne F. Beyer 45

Efter et dejligt måltid havde vi vores traditionelle lotteri med mange flotte præmier.

Tak for denne gang. Vi fortsætter med at spille om tirsdagen vinterhalvåret igennem, så længe det er muligt på OC, og herefter på NC.

Mette og Lise

Tirsdag den 30. august havde damerne månedsmatch i det dejligste vejr.
Vi spillede greensomre over 12 huller, og der var mange flotte resultater.
Efter matchen fik vi dejlig thaimad på Møllân.
Det bedste hold, Birgitte og Lone, scorede 28 point.
Nr. 2 blev Elsebeth og Sylle med 27 point.
Nr. 3 blev Jane og Bendi med 26 point.
Der var to hold, som fik 25 point. Bedst på bag-9 var Mette og Jytte.
Nr. 5 blev Karen Margrethe og Birthe.
Vi har sæsonafslutning tirsdag den 27. september.

Kære damer.

Ved ikke, om alle har hørt det, men Benjamin fik en søn den 3. august. Det var noget før forventet, men alt gik godt. I tirsdags var vi nogen, der talte vi om, at det kunne være en god idé, at give de nybagte forældre/sønnen en gave fra damerne, og overrække den ved månedsmatchen i august (den 30. august)

Vi har senere erfaret at nogen damer, har været meget hurtige, og allerede har givet parret en gave. Det er der muligvis flere, der har. Men det forhindrer jo ikke de af os – der er knap så hurtige – i også at gøre det. Hvis I gerne vil være med i sådan en gave, bedes I indbetale 50 kr via mobilpay til 22233361 senest torsdag den 18. august. Når vi kender beløbet finder vi en passende gave.

Månedsmatchen i august er som nævnt den 30. august, hvor vi mødes, så vi er klar til at gå ud kl. 16 til 9 eller 12 huller – afhængig af vind og vejr. Husk at skrive jer på sedlen på opslagstavlen på Møllan når I kommer forbi. Vi håber, at rigtig mange har tid og lyst til at deltage i matchen. Det er jo længe siden seneste månedsmatch.

Mange hilsner     Lise og Mette

Månedsmatchen i juni er aflyst. Der er rejseaktivitet og lidt sygdom, så spil normal tirsdagsgolf den 28. juni. God sommer!

Månedsmatch maj.

Tirsdag den 31. maj mødtes 21 damer til månedsmatch. Vi spillede Mexican scramble over 12 huller. Igen var vi heldige med vejret, og igen fik vi lækker mad hos Benjamin. Det vindende hold, Birthe, Hanne og Lena, gik i 57 slag, foran Nethe, Bente og Mie med 58 slag og Mette, Jytte og Lone med 59 slag.

Næste månedsmatch er 28. juni.
God sommer

Månedsmatch april.

Det var dejligt vejr, da damerne spillede årets første månedsmatch. Vi spillede 9 huller, hul 1-7 samt 11 og 18. Vi gik ud i 4-bolde og spillede individuelt. Da vi kom ind, trak vi lod om en makker til bestball. Vi havde på forhånd bestemt, at ved ens score skulle de to huller på bag-9 være afgørende, og hvis der
stadig var ens score, skulle banens sværeste hul, hul 5, være afgørende.
Der var 5 hold, som havde fået 21 point.
Nr. 1 Prik og Birgitte O. bedst på bag-9
Nr. 2 Bettina og Lise, næstbedst på bag-9 og bedst på hul 5
Nr. 3 Grethe og Ruth, også næstbedst på bag-9

Som sædvanlig fik vi efter matchen dejlig mad på Møllân.

Nu nærmer vi os sæsonstart.

Vi gør som tidligere år, men repeterer det for god ordens skyld, så også nye i dameklubben kan se, hvordan det foregår:
Til de almindelige damedage booker vi individuelt på Golfbox, og vi booker ”oven i hinanden”. Indtil nu har det fordelt sig således, at en gruppe damer har spillet midt på formiddagen, en anden gruppe lidt over middag og en tredie gruppe efter fyraften sidst på eftermiddagen. Vi afleverer scorekort i postkassen og betaler fast 10 kr. pr. gang samt, frivilligt, 1 kr. pr. put over 2 puts på hvert hul.
En gang om måneden mødes vi alle ved 15.30 tiden og spiller en lille match over normalt 9 – 12 huller afhængig af vejret. Herefter spiser vi sammen på Møllân. Der vil blive opsat tilmeldingslister på opslagstavlen i udestuen. Vi betaler 40 kr. minus det beløb, vi har indbetalt siden seneste månedsmatch, – dog minimum 10 kr. for at deltage i månedsmatchen. Mad og drikke betales direkte til Benjamin.

Vi har flg. datoer til månedsmatcher: 26/4, 31/5, 28/6, 30/8, og sæsonafslutning 27/9.

Selvom damedagene har socialt samvær som fokus, er der et par gennemgående konkurrencer. Vi har en eclectic på Old Course, hvor vi hver især i løbet af sæsonen arbejder os frem til et super scorekort med den bedste score på hvert hul. Herudover gives der points til de tre bedste scorer hver tirsdag. Til afslutningen præmieres ovenstående samt den bedste runde stableford, slagspil og færrest puts, alle tre på enten New Course eller Old Course..

Vi spiller New Course, indtil Old Course åbner.

Vi ønsker jer et godt golfsommerhalvår.

Lise Aasted: mobil 30235694
Mette Bloch: mobil 22233361