Klubmesterskab 2020

Mark Pedersen og Camilla Madsen

Med ikke mindre end 8 slags forspring vandt Mark Pedersen igen klubmesterskabet for herrer i Nordbornholms Golfklub. En runde en under par og en runde i par var rigeligt til at vinde i 141 slag. Jesper Hansen blev nummer to med 149 slag og med to runder under hcp. var det godkendt. Nummer tre blev Kim Westh, der gik i par lørdag, men måtte bruge 82 i det blæsende vejr søndag. 153 slag samlet blev det til.

Camilla Madsen genvandt klubmesterskabet efter en spændende dyst mod den tidligere mangedobbelte mester Birthe Skov. Birthe brugte 78 slag lørdag og her brugte Camilla 83 slag. De fem slags forspring, var dog indhentet efter 9 huller søndag. Birthe kom igen to foran efter hul 11, men satte det til på hul 12, med en dobbelt bogie. Camilla scorede par både på hul 12 og på hul 13 og kom et slag foran. Derefter scorede de to damer ens de sidste huller og med et 2,5 m put på hul 18 kunne Camilla knytte næven som bevis på at den sejr betød noget.

Efter klubmesterskaberne blev også sommerens HulCupvindere kåret og de er her med på billedet.

Der blev også spillet nettoklubmesterskab og her vandt Torben Danielsen A-rækken med 138 slag foran Jesper Hansen med 139 slag. Mark Pedersen blev nummer tre med 141 og Kim Westh fik fjerdepladsen med 143 slag.

B-rækken spillede stableford og klubmester i B-rækken blev Grethe Arvidsen med 69 point foran Cai W. Lyng med 67 point. Nummer tre blev Kell Hansen med 64 point.
C-rækkemester blev Benny Knudsen med 72 point foran Mathias Lund Bonne også med 72 point. Nummer tre blev Michael Mortensen med 71 point.
Alle resultater.

HulCup 2020

Jan Pelsen vandt finalen over Kim Westh med 2/1 i A-rækken.
Kurt Nielsen vandt B-rækken med finalesejr på 1/0 over Jesper Stoltz Nielsen og i den nyoprettede Damerække vandt Laila Riis 2/0 over Mie Juhl i finalen.

I Greensome A vandt Camilla Madsen og Søren Clausen med 4/3 over Ruth Gjerding og Allan Juhl i finalen.
B-rækken blev vundet af Orla Jacobsen og Jørn Johansen over Sylle Ullerup Hansen og Jan Dyrting på hul 20.